"Haberin İşçisi, İşçi Haber."
İstanbul
Hafif yağmur
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
34,7629 %0.07
36,5720 %0.07
3.356.014 %1.28
2.952,84 0,07
Ara
İşçi Haber Kültür Sanat İzmir'in üç boyutlu tanıtımına Efes ve Bergama da dahil edilecek

İzmir'in üç boyutlu tanıtımına Efes ve Bergama da dahil edilecek

Array

İZMİR (AA) - Tarihi ve turistik merkezleri üç boyutlu gözlükle deneyimleme imkanı sunan "İzmir Zaman Makinesi" projesine Efes, Bergama ve Birgi'nin de dahil edilmesi için çalışmalar sürüyor.

İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) tarafından 2020 yılında www.izmirtimemachine.com adresinde hayata geçirilen İzmir Zaman Makinesi, kentteki ören yerleri ve tarihi mekanları geçmişteki halleriyle 3 boyutlu canlandırıyor.

Yeşilova Höyüğü, Eski Smyrna Höyüğü, Smyrna Antik Kenti, Kordon ve Kemeraltı'ndaki tarihi yapıların dijital ortamda hayat bulduğu çalışmaya Efes ve Bergama'daki antik yerleşimlerle UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi'nde yer alan Birgi Mahallesi'ndeki yapılar da eklenecek.

Akademisyenler ve araştırmacılarla, üç boyutlu modelleme ve oyun geliştirme uzmanlarının birlikte çalıştığı projenin ikinci aşamasının 2023 yılının ilk yarısında tamamlanması hedefleniyor.

İZKA Genel Sekreteri Mehmet Yavuz, AA muhabirine, çalışmayla kentin tarihi ve kültürel mirasının aslına uygun olarak canlandırıldığını söyledi.

Siteyi ziyaret edenlerin, bugüne ancak kalıntıları ulaşan yapıların görkemine tanık olabildiğini anlatan Yavuz, dijital ortama taşınan bu modellerin oyun yazılımları, eğitim ve kültür-sanat projelerinde de kullanılması için çalışma yaptıklarını aktardı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *