Facebook sahibi Meta Platforms Inc (FB.O) , reklam ajanslarına, sanal ve fiziksel dünyaları birleştiren teknolojinin birkaç yıl içinde tüketiciler için bir gerçeklik olmaya başlayabileceğini söyledi.
Karma gerçeklik (MR) teknolojisi, MR kulaklığı takan bir kişinin, örneğin bir video oyunu karakterine gerçek bir beysbol sopasıyla vurmak gibi bir sanal dünya tepkisini tetiklemek için gerçek dünya nesnesini kullanmasına izin verebilir.
Genellikle meta-veri deposuyla ilişkilendirilen üç tür genişletilmiş gerçeklik teknolojisinden biridir. Pokemon Go gibi mobil oyunlarda artırılmış gerçeklik var. Ancak oyuncular dijital dünyayı fiziksel bir nesneyle etkileyemezler. Meta's Oculus gibi sanal gerçeklik başlıkları, kullanıcıları çevreyle etkileşime girebilecekleri tamamen sanal bir dünyaya sokar.
Aramaya katılan bir ajans yöneticisi, Meta'nın yorumlarının, reklamcıların metaverse'i daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için planlanan, reklam ajanslarıyla yapılan bir Zoom görüşmesinde geldiğini söyledi. Bu, Meta'nın ajanslarla metaverse hakkında ilk yuvarlak masa tartışmasıydı.
Karma gerçekliğin birkaç yıl uzakta olduğu tahmini, Meta'nın inşaasının on yıl sürebileceğini söylediği, farklı cihazlardan erişilebilen bir sanal dünyalar ağının fütürist fikri olan metaverse inşa etme zaman çizelgesine ek ayrıntılar getiriyor.
Bazı karma gerçeklik kulaklıkları mevcuttur, ancak henüz genel tüketicilere yönelik değildir. 2019'da tanıtılan Microsoft'un (MSFT.O) HoloLens 2'si 3.500 dolara satılıyor ve işyerinde kullanıma yönelik.
Meta, Ekim ayında düzenlediği yıllık Connect konferansında, karma gerçeklik özelliklerine sahip olacak ve yüz ve göz takibini içeren bir kulaklık olan Project Cambria'yı duyurdu. Kulaklığın bu yıl piyasaya çıkması bekleniyor.
Bu arada Meta, reklam verenlere dijital görüntüleri gerçek dünya üzerine yerleştiren fotoğraf ve video filtreleri gibi artırılmış gerçeklik reklamlarını denemelerini tavsiye etmeye devam etti, Yorumlar ise Meta'nın reklam endüstrisi konferanslarındaki konuşmasını yineledi.
Meta, markaların AR reklamlarında içerik oluşturucularla ortak olabileceğini veya teknolojiyi sanal giyim denemeleri için kullanabileceğini söyledi.
Ajans yöneticisi, ajanslarla yapılan yuvarlak masa toplantısı sonucunda değerlendirmede bulundu. Metaverse veri deposu için hangi reklam biçimlerinin oluşturulabileceği, markaların uygun olmayan içerik veya eylemlerin görünmesini önlemek için hangi özel kontrollerin uygulanacağı konusunda ayrıntılı bilgi verilmediğini belirtti.
Bu haber Reuters'dan alınmıştır.