Covid-19'un hayatımıza girmesiyle birlikte oyun sektöründe inanılmaz bir artış gözlemleniyor. 2020 ve 2021 yıllarında yüzde 9,3 büyüyerek 159 milyar dolar gibi inanılmaz bir miktara ulaştı.
Sektördeki bu artış Türkiye'de de hissedildi ve geçtiğimiz yıl 32 milyon olan oyuncu sayısı 36 milyona, 830 milyon dolar olan toplam hasılat ise 880 milyon dolara yükseldi.
Wordle henüz 2022’nin başında olmamıza rağmen yıla damga vurdu. Tüm dünyada ve ülkemizde büyük bir kullancı kitlesi var.
Oyunculardan her gün yol boyunca ipuçlarıyla beş harfli bir kelime bulmalarını isteyen oyun, popülaritesini Kasım ayında 100'den az oyuncudan Ocak ayının sonunda milyonlara yükseltti.
Oyun New York Times'a satıldı
Yaratıcısı Josh Wardle, başlangıçta oyundan para kazanma niyetinde olmadığını, ancak daha sonra açıklanmayan yedi haneli bir meblağ için NYT'ye sattığını belirtti.
Orijinal sürümün oyuncuları artık NYT sürümüyle senkronize değil.
Oyunun en büyük cazibelerinden biri, oyuncuların her gün aynı kelimeyi çözmesiydi. Bu paylaşılan deneyimin kaybolması ve artık rakip versiyonların olması hayranları kızdırdı.
Pek çok hayran, NYT'nin ultra ve kalafat gibi kelimelerle yönetimi devraldığından beri, bulmacanın daha zorlayıcı görünmesi yüzünden şikayet etmek için Twitter'da tweetler attı .
Türkiye versiyonu
ABD'deki oyunu gören Fatih Kadir Akın isimli Türk yazılımcı da oyunu Türkçeye çevirdikten sonra, 'Wordle salgını' Türkiye'yi de sarmaya başladı. Şu an için her gün on binlerce kişinin oynadığı Türkçe Wordle da günden güne büyümeye devam ediyor.
Wordle'ın Türkçe versiyonunu hazırlarken, mevcut İngilizce oyunun bir kopyası olduğu için teknik olarak pek zorlanmadığını söyleyen Akın "Fakat oyundaki klavyeyi Türkçe yapmak ve özellikle Türkçe 5 harfli kelimelerin listesini oluşturmak hem çok uğraştırdı hem de oldukça vakit aldı. Bu açıdan biraz zor oldu" diye ifade etti.
Akın sözlerine şu şekilde devam etti:
"Zaten birçok farklı dilde alternatifleri yapılıyordu. Ben de kelime oyunlarını seven biri olarak tamamen eğlenmek amacıyla Türkçesini oluşturdum. NYT oyunu aldıktan sonra da bir iletişimim olmadı, benle de iletişim kurulmadı. Zaten tüm dünyada yüzlerce klonu oluştu.
Her biri ile iletişim kurmaya çalışacaklarını da açıkçası çok zannetmiyorum. Bir engelleme geleceğini de düşünmüyorum. Tüm dünyada kopyası olan bir oyundan bahsediyoruz. NYT'nin böyle bir akımı bozacağını hiç düşünmüyorum."
Bu haberin içeriğinde BBC'den alıntılar vardır. BBC'nin haberini okumak için tıklayın.